Jaki jest napędzany rozrząd w 2.0 TDI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • LUKI
    RS
    • 2005
    • 5776

    Jaki jest napędzany rozrząd w 2.0 TDI

    moze by to jednak polaczyc?



    :szeroki_usmiech
    kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

    SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
  • szkoda
    RS
    S_OCP Member
    • 2005
    • 22543

    #2
    Jaki jest napędzany rozrząd w 2.0 TDI

    myslalem, ze paskiem, a tu czytam, ze w nowym leonie 2.0 TDI rozrzad napedzany jest lancuchem?!
    nie moge nic na szybko znalezc, moze wiecie?
    pzdr!
    saport techniczny baj DGW
    była BKD+DSG '05 120kkm
    była BXE '08 190kkm
    no i nie ma :-)

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #3
      Na forum Masters'a byla dokumentacja do tego silnika, ale do poniedzialku forum nie dziala, bo przenosza na nowy serwer.
      Ale jak tam jest lancuch do dobrze, nie bedzie trzeba czesto wymieniac :idea:


      EDIT: Juz wiem, to chyba sie komus cos pokopalo. BKD,BJB,BKC maja pasek i zestaw paska z rolka ma numer w ETCE: 038 198 119 A, ale tez jest kilka wersji
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • szkoda
        RS
        S_OCP Member
        • 2005
        • 22543

        #4
        Zamieszczone przez Maicroft
        Na forum Masters'a byla dokumentacja do tego silnika, ale do poniedzialku forum nie dziala, bo przenosza na nowy serwer.
        Ale jak tam jest lancuch do dobrze, nie bedzie trzeba czesto wymieniac :idea:


        EDIT: Juz wiem, to chyba sie komus cos pokopalo. BKD,BJB,BKC maja pasek i zestaw paska z rolka ma numer w ETCE: 038 198 119 A, ale tez jest kilka wersji
        dzieki, moze sie komus pomieszalo z benzynowym 2.0, tam chyba rzeczywiscie jest lancuch.
        saport techniczny baj DGW
        była BKD+DSG '05 120kkm
        była BXE '08 190kkm
        no i nie ma :-)

        Komentarz

        • greszczyn
          Elegance
          • 2005
          • 893
          • Nissan

          #5
          A może wiecie , dlaczego w większości diesli ,do napedu rozrządu jest stosowany pasek , a nie łańcuch ? W większości ,bo chyba fordowskie TDCi mają łańcuch .

          Komentarz

          • chester121
            L&K
            • 2005
            • 1053

            #6
            toyota tez ma lancuch
            tez sie zastanawiam nad tym
            nawet gadalem o tym z serwisantem w ASO jak autko rozwalilo mi pompe
            i chlopak nie do konca wiedzial czemu??
            poweidzial tylko ze oprucz tego ze lancuch jest mocniejsy to nie ma zadnych innych plusow
            a wymiana jest duzo drozsza i w sumie wychodzi na to samo

            nie wiem na ile to jest prawda ale ja wolal bym lancuch bo napedzac tak wazna rzecz w aucie nie powierzyl bym gumie :lol:

            Komentarz

            • Ziomal
              RS
              S_OCP Member
              • 2005
              • 5841
              • Octavia I (1U2)
              • BFQ 1.6 MPI 102 KM

              #7
              chester121,
              nie wiem na ile to jest prawda ale ja wolal bym lancuch bo napedzac tak wazna rzecz w aucie nie powierzyl bym gumie
              Pewnie , jeśli w Fordzie i Toyocie to i pewnie w reszcie CR.
              Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

              Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

              Jest O1 1.6 BFQ

              Komentarz

              • huwe
                Elegance
                S_OCP Member
                • 2005
                • 976

                #8
                Zamieszczone przez chester121
                ale ja wolal bym lancuch bo napedzac tak wazna rzecz w aucie nie powierzyl bym gumie :lol:
                łańcuch - a pamiętacie, albo mieliście jakies doświadczenia z łańcuchowym napędem rozrządu i pompy w Chryslerach voyagerach - tam był włoski WM 2,5 td. Waliły na potęgę - w ASO można było bez problemu uświadczyć zestaw naprawczy : popychacze zworów ( zazwyczaj wystarczyło wymienic tylko 4), pokrywę rozrządu - jak pękał łańcuch i klinował się między kołem na wale korbowym, to pięknie rozjeżdżał pokrywę, oprócz tego : nowe koła, obudowa napinacza i ślizgacz. - Nie powiem , nie była to tania zabawa, a było ok 70 % szansy, że taka przygoda spotka ten silnik. Był to błąd producenta, bo pamiętam , że w manualach był opisywany specjalny tryb naprawy ustrojstwa, i zamawiało sie nie elementy z "fiszek", ale ( też moparowskie) wzmocnione.
                Tak więc nie ma znaczenia czy łańcuch , czy pasek.
                Niby najlepsze powinny być napędy bez żadnych łańcuchów , pasków- a ktoś ma doświadczenia z silnikiem 2,0 w Pontiacach trans sport van- amerykańce wymyśliłe, że na Europę będą sprzedawać ten wózek z silnikiem 2,0( oczywiście benzyna). Tam napęd rozrządu był przekazywany przez ( o ile pamiętam 4) koła zębate, wykonane z tworzywa sztucznego. Największa zakała jak mogła być : kupić taki wózek, i czekać aż oberwie zęby - komu by wpadała do głowy myśl, że te elementy podlegaja takiej samej wymianie jak pasek? Niewielu. Gdzieś na allegro widziałem kiedyś taki wózek , przerobiony na "nasze 1,9 TDI"- ze zdjęciami i opisem jak to zrobić- facet miał właśnie przejścia ze wspomniana dwulitrówką.
                Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc

                Komentarz

                • Bonus
                  Ambiente
                  • 2005
                  • 249

                  #9
                  Nadal mam łańcuch w fieście, silnik z wałkiem w bloku więc krótki łańcuszek podobno jest dożywotni jednak wymienia sie go jak zacznie hałasować.

                  Komentarz

                  • MiKruS
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2004
                    • 7976

                    #10
                    Lancuch to raczej rzeźnicze rozwiazanie. Z czasem lapie luzy, halasuje, rypie koła napędowe, nie mowiac o napinaczach...

                    W 2.0TDI jest oczywiscie pasek.
                    TDI 205PS

                    Komentarz

                    • BioBogon
                      Elegance
                      • 2005
                      • 921

                      #11
                      Mi się podoba jak się wchodzi do salonu Toyoty i pierwsze co sprzedawca mówi o silniku to, że tam jest łańcuch zamiast paska i nie trzeba go wymieniać co znacznie zmniejsza koszty :roll:

                      Od razu mi się przypomina historia znajomego z Toyotą, który w okresie gwarancji miał awarię silnika związaną z układem zmiennych faz rozrządu. Serwis wszystko pięknie naprawił (oczywiście samochód pare razy odstawiany na parę ładnych dni), ale skutkiem ubocznym była konieczność wymiany łańcucha (nie pytajcie czemu :? ). Okazało się, że łańcuch nie podlega gwarancji (jak klocki, amory, opony itp itd) i zaoferowali mu jedynie gratisową wymiane. Koszt tegoż łańcucha był około 2kzł. Od tego czasu znajomy znienawidził Toyotę i teraz jeździ Focusem :lol:
                      Leon FR 2.0TDI 170KM

                      Komentarz

                      • chester121
                        L&K
                        • 2005
                        • 1053

                        #12
                        znienawidził Toyotę i teraz jeździ Focusem
                        zamienil siekierke na kijek
                        jesli to jest focus TDCi to tam tez jest lancuch :lol: nie wiem jak w benzynkach
                        ale tam chyba tez jest

                        Komentarz

                        • Bonus
                          Ambiente
                          • 2005
                          • 249

                          #13
                          Teraz nikt nie wstawia łańcucha w silnik z wałkiem rozrządu w głowicy, w benzynach forda przestali robić wałek w kadłubie już dawno.

                          Komentarz

                          • BioBogon
                            Elegance
                            • 2005
                            • 921

                            #14
                            Zamieszczone przez chester121
                            znienawidził Toyotę i teraz jeździ Focusem
                            zamienil siekierke na kijek
                            jesli to jest focus TDCi to tam tez jest lancuch :lol: nie wiem jak w benzynkach
                            ale tam chyba tez jest
                            Teraz jeździ Foczką 1.8 benzyna, bo nie lubi dieselów. Tam jest pasek. W sumie to po tym co przeżył z Corolką to Focus jest mega bezawaryjny, wszystko mu tam śmiga git
                            Leon FR 2.0TDI 170KM

                            Komentarz

                            • Bonus
                              Ambiente
                              • 2005
                              • 249

                              #15
                              Wiedziałem że mówiąc w reklamie "to pułapka w życiu nie widziałem żepsutej toyoty" - kłamali.

                              Komentarz

                              Pracuję...